Rabu, 25 Mei 2011

Cuti Semesta

Assalammualaikum....
korg semua uat pe pagi2 mcm nie...aku tak tau nak uat pe...asyik tengok tv je cuti sem nie...tengah hayal tengok cite ntah pe bende cite nie yang duk layan dri tadi aku teringat kat blog aku yang tak update lagi..ape lagi aku bangun terus ambik notebook aku...


Sepanjang aku cuti sem nie aku menghabis kan masa duk umah je....nak g jalan ngan family erm tak leh coz ayah sejak pencen nie asyik g kebun je....yang ibu lak biasa r cikgu mane de cuti...kalau ade pun sabtu ahad...tue pun duk umah gak..mane tak nye sekarang kan ujung bulan faham2 je la erk...hahhaah
Aku bila duk umah seperti biasa menjalankan aktiviti yang dah lame tinggal sejak sambung blaja nie...korg nak tau aktiviti yang aku maksud kan???  Aktiviti yang aku maksudkan ialah memasak....ibu dan ayah pas blik dri  keje diorg tau blik dah ade lauk...kalau tak tau nak mask pe masaak nasi pun dah cukup...tue la aku...hahhhaah..


erm aku nak cite pasal cuaca lak erk....biasa aku duk KL sejuk je....nak kate panas sangat tak de la coz duk kawasan bukit nie tak de la rasa panas mcm kt umah aku nie...selama aku duk umah nie panas kat umah nie tak tau la nak ckp mcm ne....senang cite aku bagi contoh la...bila korg mandi tak kira la pgi ke petang or even malam kan...cop2!!!....sejak bila aku ckp bahasa english nie..hahhaha..dah datang sewel aku nie....sambung balik...lepas korg mandi tak yah lap pun tak pe...coz kering sendiri mcm tue la kepanasan kat cini...aku sampai tak tahan terus suruh ibu aku anta aku kat umah mak cik aku....
Aku suoh ibu anta umah mak cik aku coz sabtu nie die uat kenduri...so g awal la coz nak tlg pe yang patut...rajin tak aku nie????....hhahaahha cakap pasal rajin nie aku lain ckit org nye...ble org tak de maksud aku bila aku duk sorg bru la aku nie rajin uat keje...pelik kan aku nie...aku nie asyik terpesong je bile nak cite...balik semula kat cite aku tadi...sampai je umah mak cik aku, aku rasa lega....mane tak nye kepanasan yang aku kena tahan selama nie berakhir jugak...hahhahah ayat aku tak menahan...tapi bile dah duk cini lak bangun je dri tido nak mandi bapak nye sejuk air die...mcm air kat Cameron Highland....sejuk gila...nie pun aku tak mandi g....sejuk die sampai ke tulang sum2....sejuk yang teramat....erm korg aku dah tak tau nk story pe so aku out dlu r k....kalau ade story aku update lagi....
chaw chin chaw....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan